Vanasadama trammi projekt
Vanasadama trammitee pidulik avamine toimub reedel, 29. novembril kell 12 Viru keskuse ja Tallinki hotelli vahel Laikmaa tänaval.
Avamisüritusel ületab Laikmaa tänava maa ja taeva vahel maailma kõige kõvem tasakaalukõndija Jaan Roose ning esineb Tallinna politseiorkester. Pärast tervituskõnesid ja lindilõikamist tehakse kell 12.50 proovisõit uuel trammiteel Vanasadamasse, kus trammi saabumist tervitab Tallinna Sadama meeskond ja maskott sadamakapten hüljes Ülo.
Uuele rööbasteele suunatakse alates 1. detsembrist 2024 trammiliin nr 2, mis hakkab esialgu sõitma marsruudil Kopli-Vanasadam-Suur-Paala. Kui Rail Balticu Ülemiste terminali ehitus jõuab etappi, mis võimaldab trammidel tulevase terminali alalt läbi sõita, hakkab tramm esimesel võimalusel liikuma lennujaamani.
Vanasadama trammitee ehitus
Tööde käigus valmis ligi 2,5 kilomeetrit kahesuunalist rööbasteed koos trammipeatuste ning veoalajaamaga. Uue trammitaristu rajamisega kaasnes suures mahus maa-aluste kommunikatsioonide uuendus- ja ümberehitustöid ning olulisel määral uuenes ka taristut ümbritsev linnaruum.
Uue trammitee haru jaoks rajati Tartu maantee trammiteelt pöörang vasakule Gonsiori tänavale. Edasi liigub trass A. Laikmaa, Hobujaama ja Ahtri tänavate kaudu kuni sadamaalani. Laeva, Kuunari ja Kai tänavate kaudu läbitakse Sadama A-terminali esine ning jätkatakse Logi tänaval ja liigutakse mööda Rumbi tänavat Linnahalli alt läbi. Kultuurikatla esise läbimise järel liitub trammitee Mere ja Põhja puiesteelt kulgeva Viru väljaku ja Kopli vahelise trammiteega.
Vanasadama trammiliini ehitustööde maksumuseks on koos käibemaksu ja omanikujärelevalve maksumusega ligi 55 miljonit eurot. Tallinna Vanasadama trammiliini rajamist on rahastanud Euroopa Liit taasterahastu NextGenerationEU vahenditest 36,5 miljoni euroga.
Liini nr 2 uued sõiduplaanid avaldatakse 25. novembril veebilehel transport.tallinn.ee ning paigutatakse ka trammipeatustesse. |